פתיחת שנת הלימודים

שנת הלימודים נפתחה , התלמידים כבר בבית הספר . שנה חדשה בפתח , שנה של הזדמנויות חדשות , הצלחות , כל זה נכון אם התלמיד הוא תלמיד ללא הפרעות קשב .

אני רוצה לדבר על התלמידים עם ההפרעות , אלו שמקבלים כדורים אלה שהופכים להיות אחרים .

אותם ילדים שמקבלים כדורים שמשפעים על יכולת הריכוז שלהם וזה גם לזמן מאוד קצוב , מישהו שאל את עצמו מה קורה עם ?

מה קורה עם היכולת שלהם לניהול עצמאי ?

מה קורה עם הבעיות הרגשיות ?

מה קורה עם בעיות השכחה ?

בכיתה של 30 תלמידים יושבים כאלה עם בעיות של קשב וריכוז ואיש לא ממש נותן את הדעת על הבעיות שמתעצמות !

מי מלמד אותם כישורי חיים ? מסביר להם שהם בסדר ושברוב המקרים הם הרבה יותר חכמים ?

מי מסביר להם שדרך החשיבה שלהם היא אחרת אבל זה לא אומר שזוהי חשיבה לא נכונה ?

מי מייצר להם הצלחות קטנות בכדי שיחוו שמחה ויחזקו את הביטחון העצמי?

אני מבינה שבבית הספר ישנם כיתות ובכל כיתה המינימום הוא 30 תלמידים וכן המורה לא יכולה להתעכב עם כל אחד ולהסביר לו שיש לו חוזקות משלו , שיום אחד הוא יפרוש כנפיים ויעוף למרחקים …..

כן אני מבינה המורה לא יכולה לעבור תלמיד תלמיד ולהסביר , יותר קל לתת כדור ולגרום לו להיות מרוכז ושקט ובדרך לא לפתור אף בעיה .

נשאלת השאלה מה עושים ? ילד שגדל בתוך המערכת הזו לא גדל להיות ילד עם מעוף , הוא לא יודע לפתח שאיפות הוא רק יודע דבר אחד , שקשה לו , קשה לו להיות מרוכז קשה לו להתארגן כל בוקר , קשה לו להתעורר בבוקר ולצאת מהמיטה .

רוב ההורים יחשבו שהוא עצלן או מורח את הזמן , מי שלא חווה את ההרגשה הזו בעצמו לא מסוגל להבין את הקושי בלהתארגן , הקושי לקום בבוקר מהמיטה ולהכיר בגבולות הגוף שלו .

אלו דברים שכדורים לא פותרים כן אולי הילד שלכם מרוכז יותר וגם לכמה שעות מוגבלות אך מה קורה אח"כ ?

איך אנחנו כמחנכים , כהורים , כמבוגרים אחראיים נותנים לו את הכלים להתמודד עם החיים ?

מה יקרה בגלאים מבוגרים ? צבא ? אוניברסיטה? מה קורה אז שהשפעת הכדור יורדת או שמפסיקים לקחת כדורים ?

כל הורה , מחנך , מאמן או מבוגר צריכים לשאול את השאלה הזו :

מי מקנה לילד כישורי חיים להתמודד עם הבעיות האמתיות ?

יש הרבה שיטות טיפול היום ולכל אחת מהשיטות יש בעד ויש נגד , אין שיטה מושלמת אבל כן צריך לבדוק מה באמת יעזור לילד להיות בוגר יותר שמח ויותר טוב לעצמו ולסביבה שלו .

איך למנוע ממנו את התסכולים שימנעו ממנו להתפתח ולהיות המבוגר שהוא צריך להיות ?

לילד שקשה להתארגן בבוקר צריך להעיר אותו אחרת , במקום להדליק את האור או לפתוח את התריסים צריך לבוא מהמקום שהחדר עדיין חשוך , לעשות לו עיסוי שנימשך בדיוק 2 דק .

נתחיל מכפות הרגליים נמשיך לרגליים ומשם לגב , נגע בצדי הגוף נמשיך לצוואר כך אנחנו גורמים לילד להרגיש את גופו ולהכיר בגבולות הגוף שלו .

ההתעוררות יותר נעימה לו וקל לו להתעורר ,

מחקרים מוכיחים כי טיפול דרך תנועה עוזר לילדים בבעיות זיכרון , עוזר בבעיות אירגוניות , בעיות של כיוונים .

ניתן לעבוד עם ילדים דרך המטבח על מוטוריקה עדינה , מוטוריקה גסה , עבודה על חגורת כתפיים , לעבוד על כישורי חיים , בעיות רגשיות ועוד ….

יש עוד מאות אם לא אלפים של סוגי טיפול , כל אחד צריך לחשוב מה נכון ביותר בעבור הילד שלו .

איך הוא גורם לילד שלו לחוות את החיים בדרך קלה יותר עבורו ולזכור תמיד כי הכדור הוא לא פתרון !!!!

הכדור עוזר בבעיות ריכוז וזה בעצם אומר הכל .

אני מזמינה אותך לשיחת הכירות בקליניקה שלי להבין שאפשר גם אחרת ולתת לילד שלך את הכלים האמתיים להתנהל בחיים.

טל יעקב

מאמנת ומטפלת בנוער עם הפרעות קשב וקשיי לימוד

אודות המחבר

השארת תגובה